Pages

Tuesday, April 05, 2005

Budak kecik nangis

semalam masa dalam tren balik, ada budak kecik dalam 9 ke 10 bulan menangis... kali ni dah 2 kali aku dengar budak kecik baya-baya aidi nangis dalam tren... terharu ada, geram pun ada... yelah, budak tu kecik lagi dah di bawanya kat tempat orang ramai... pastu tak bawak barang kesukaan dia... hanginlah budak tu... macam semalam, aku tanya mak dia kenapa anak dia nangis... sedap je dia jawab... dia nak puting tapi putingnya tertinggal kat rumah... kesian sangat-sangat aku tengok budak tu menangis nak susu... dengan air mata berjurai-jurai, menguap lagi sambil tarik rambut mak dia... haiii...
.
kat dalam beg aku ada 2 botol susu perah untuk aidi... aku ingat nak bagi kat budak tu satu tapi... 1, nanti dia jadi anak susuan aku, aku dahlah tak kenal dia... 2, susu tu untuk bekalan aidi esok, kalau aku bagi budak tu, kuranglah susu aidi esok... 3, aku tak naklah dikatakan hero, lepas ni mesti orang tertumpu kat aku... hihiihi...
.
conclusionnya, aku tengok je budak tu nangis dari sebelum stesen Taman Jaya sampailah ke Jelatek... mmmm...
.
buat ibu dia, lain kali nak bawak anak jalan tu, siap-siapkanlah barang-barang dia... air masak ke, susu, mainan dia... supaya dia selesa dengan perjalanan tu nanti... aparaa...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...