Pages

Wednesday, April 06, 2005

Abang balik lewat

semalam aku tak puasa sebab susah nak masak balik nanti sebab abang kerja petang semalam... dari jam 2 ptg - 10 mlm... pestime abang kerja lewat ni... LHDN ada buka kaunter kat bawah ofis dia... terpaksalah aku yang amik aidi nanti sebab selalunya abang yang amik aidi... perah pun tak banyak... sekadar 8 oz je, campur dua-dua botol... :(
.
nak jadikan cerita... aidi ni biasalah, kalau nampak aku balik je, terus terkam... tak sempat-sempat umminya nak makan ke, nak pegi toilet ke... terus nak... lepas tu menyusu sampai dekat pukul 8... semalam, pukul 8.10 aku baru lepaskan... tu pun terpaksa lepas sebab tak mandi ngan solat lagi... bila aku baru je masuk kat toilet tu... uwaaaaa... suara aidi dalam bilik... emmm... tak jadi nak tunaikan hajat... terpaksalah pujuk-pujuk dia dulu... cakap ummi nak solat dulu... tak mau dia... tapi aku terus amik air sembahyang dulu...
.
nampak aku jauh sikit dari dia je terus nangis... aku pun terpaksalah letak dia kat sejadah... sama-sama solat ngan ummi... tapi diam kejap je... nak soh orang peluk + dukung dia... aku tak peduli, solat je... dan dan aku abis lipat telekung sume, baru dengar azan isyak... masyaAllah... lewat betul... dalam hati... tak boleh, tak boleh... abang tak boleh jauh ngan kerja lewat macam ni... susah aku nanti...
.
pastu terpaksalah kelek dia ke sana ke mari... dahlah ummi ni lapar.. nasib baik abah masak sambal sotong tengahari tadi... sedap... pandai abang masak... :) sepanjang dikelek tu, diam je... bertuah betul anak ummi ni... :)
.
abang balik jam 10.15 mlm... nasib baik 15 min je dari ofis... abang pun terkejut aku tak mandi lagi... hihihi...
.
hari ni kat ofis... mmm... tak de buat apa... buat raw data hari-hari... buat report sikit... dah... selebihnya aku banyak habiskan masa melayari internet... nak buat macam mana... Nazril pun petang baru nampak batang hidung... asyik busy manjang...
.
dalam fikiran ni tercari-cari idea untuk birthday abang nanti... mula-mula tu tak de idea langsung... tapi bila dah share dengan kawan-kawan... dah ada idea dah... :)... apa ideanya... tungguuuuu....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...