Pages

Monday, May 28, 2007

kenapa ntah Aidi

Assalamualaikum,

weekend lepas Aidi kenapa ntah. Asyik terluka je. Hari Sabtu lepas kami pergi jogging tapi ikut giliranlah. Mula-mula abang, pastu aku kemudian baru Aidi (ngan abah dialah!). Baru dapat suku pusingan, tiba-tiba abang dah balik sambil dukung Aidi dengan kaki Aidi dan baju abang berdarah-darah. Terkejut aku dibuatnya. Abang cerita yang Aidi lari kiri kanan kiri kanan, bila terlanggar sikit je terus jatuh bedebok! Nangis apa lagi... Tak jadi ummi nak join senam aerobik hari tu. Terus balik. Dalam keter elok je duduk, kalau tak dah berdiri kedepan kebelekang. Nasib baik adik ok. Adik memang ok, kan dik... heheheh

Sampai rumah boh minyak gamat, handyplus sumer (jadi misi kejap ummi), terus mandi. Punyalah melalak. Tapi bila abahnya buka komputer, boleh lak berjalan laju je... semangatnya lain, orang kata... hehheeh.
.

Yang kedua, malam tadi. Walaupun tengah terhencut-hencut berjalan, dia tetap gagah bila abah umminya ngadap labtop. Dan bila aku tengah basuh berak Najlaa kat sinki, dia pun sibuk bertanya kat bawah, "ami wak pe, mi?" (ummi buat apa, mi?)... selesai kerja aku cakap tepi sikit nak lalu, sebab tak nampak, gelap... tiba-tiba, bedebok! dia jatuh lagi. Teresak-esak menangis macam kena marah. Bila abahnya azan je, terus tersedu-sedu sambil pejam mata.

Hari Khamis lepas dia demam tapi macam tak demam, yelah boleh lompat-lompat katil. Boleh sakat adiknya. Takdelah nak melepek sangat, nak nangis ke apa. Tapi bila kaki dah berlubang ni, serba-serbi tak kena. Nak ikut kata dia je. Tapi yelah, orang tengah sakit macam tulah. Aku masa sakit nak beranak dia dulu pun asyik dok kata sakit, sakit je... mulut ni cuma cakap Allahuakbar je. Patutlah sakitnya lama erkk... tapi masa bersalin Najlaa, aku ingatlah nak sebut La'ilahaillaanta subhanakainni kuntuminazzolimin dan alhamdulillah, kejap je sakit bersalinnya.

Hari ni masih merah. Semalam dan hari ni memang tak boh handyplus, takut lambat kering. Jalan pun masih terhencut-hencut.

Semalam aku sediakan EBM untuk Najlaa. Saja-saja je bagi dia susu perah dalam botol. Nak tengok reaction dia macam mana. Aku perah 10 min dapatlah 2 oz, terus stop. Tak moo banyak-banyak, kang tak abis membazir pulak. Pas perah terus aku bagi Najlaa. Digigit-gigitnya puting botol tu. Bukannya nak hisap. Yelah, dia tak biasa dengan puting ni. Dekat 5 min aku cuba bagi dia tapi macam tak bergerak je. Abang try bagi pulak, pun sama. Errmmm, takpelah. Simpan kat peti ais, mana tau dia nak esok lusa.

sedapnya tido tengahari...

Tips banyakkan air susu, tambahan:

1) Sayur pucuk manis, jagung, sengkuang cina.
2) Berurut.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...