Pages

Tuesday, August 23, 2011

Salam Ramadhan Al-Kareem

Bismillah...

baru hari ni berkesempatan nak update blog. Masa begitu mencemburui aku. Diam tak diam, lagi 6 hari je nak raya. Alhamdulillah, dalam sarat-sarat ni, dapat aku berpuasa penuh lagi untuk tahun ni.

Seminggu sebelum puasa hari tu, kami dah pindah KL. Duduk rumah long dekat 2 minggu sebab barang tak sampai lagi. Bila dah sampai hari Jumaat minggu pertama puasa, terus gegas balik kampung simpang sebab nak berbuka dengan mak abah. Dapatlah aku makan nasi ambeng dan kuih kaswi fresh.

Kemas-kemas rumah, sampai la ni tak siap-siap lagi. Dekat sebulan dok rumah ni, tapi macam kejap je. Jumaat ni dah nak balik kampung. Tahun ni turn raya Terengganu. Raya ke2 baru balik Simpang. Mujur baju raya kami sekeluarga dah settle sebelum pindah hari tu. Tinggal nak beli t-shirt raya je untuk budak-budak ni. Untuk baby baru pun dah nak 80% siap. GL je tak mintak lagi.

Untuk raya ni, aku tak sempat nak order kuih raya sebab sibuk pindah randah. Makanya, dah takde orang nak ambil tempahan lagi. Dan terpaksalah aku buat sendiri. Semalam dapatlah aku buat choco chip spotties 4 balang untuk di agihkan.

Oklah, masa begitu mencemburui aku. Nak menjahit sikit, nak kemas rumah sikit, nak sorting baju2 sikit... isk2... plan nak buat tart nenas esok. InsyaAllah, kena buat jugak sebab jem nenas dah buat semalam. Manih leting orang tranung kate. hehe.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...