Pages

Thursday, March 16, 2006

Jom pegi kelas

Alhamdulillah, hari ni aku ke kelas CCNA buat pertama kalinya setelah 15 hari keciciran... ala, sebenarnya minggu ni baru start kelas CCNAnya. Minggu sebelumnya just briefing pasal router dan tak masuk langsung bab CCNA ni. That's mean, aku ke kelas pada hari ke 4lah!... hahaha... lecturer tak boleh nak marah-marah ye sebabnya aku ponteng kelas bersebab. Pasal nak pindah rumahlah ni. Aku nak cancel dia tak bagi. So, terpaksalah aku belajar dari kawan aku mana yang tertinggal sebelum ni. Taklah banyak sangat yang tertinggal, macam TCP/IP, subnet mask tu aku dah belajar dulu cuma sekarang ni lebih detail. How to calculate subnetting dan seumpamanya. Hari ni aku belajar Router Configuration. Wah!, macam best je sebab main ngan command... !@#$%^&*()... pala aku dah tin-tong bila keluar rehat pukul 10.45 pagi... yelah, 1, aku blur... masuk-masuk je dah ngadap network kat whiteboard pastu dia taip command yang kuar ntah apa-apa tu... 2, aku share PC ngan member aku... PC aku tak configure lagi... 3, aku tak buleh masuk internet... adusss, maunya memberontak jiwaku ini nak merewang kat BMC bang 7-8 jam sehari... jawabnya dah larut malam begini aku baru nak online... abang ngan Aidi dah sampai Kuching ke Bintulu tu... hahaha...
stoplah dulu citer pasal tu, mata aku dah berpinar-pinar ni... citer Aidi pulak. Pagi tadi aku antar, dia tak bangun lagi. Aku kejut-kejut, dia tak bangun. Aku panggil dari bilik pun dia tak bangun. Aihh, nak kena dokong ke?? pastu aku tutup sume lampu, aku bukak pintu besar dan letak shoes dia... aku cakap, "jom jom jom"... dia pun buka mata dan terus nak pakai shoes. Aku nak bagi susu pun dia tak endah lagi... takpelah, pakai jelah. Pastu kami pergi ke rumah kak saodah, soh jaga Aidi ni ler... sampai dekat rumah akak tu, Aidi dah tarik tangan aku nak patah balik. Tak boleh jadi ni, aku pun dukung dia. Menjerit dia tak nak kena tinggal. Lepas aku tinggalkan wasiat kat kak saodah, aku pun blah. Aidi pun menangis meronta-ronta. "Apa kejadah pulak aku duduk kat umah orang ni", bisik Aidi... (agaknyalah... hikhikhik). Abis episod 2.5...
Petang, time abang amik Aidi, abang kata bila Aidi dengar suara yang biasa kat telinga dia je... apalagi, terus nangis nak baliklah tu. Kak saodah kata, Aidi nangis tapi taklah sampai biru... cumanya dia nak susu fresh ni je, merengek jelah, tapi dia main ngan anak akak tu. Oklah tu, pandai jugak dia bawak diri... hihihi malam ni, dia tidur pukul 8.10 mlm... ngantuk sangat kot. Sian, esok kena tinggal lagi.
ok, stop takat ni... zzzz (pestime aku online malam-malam buta ni!)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...